2009 m. liepos 5 d., sekmadienis

Guacamole

Vakar kažkaip netikėtai gavosi avokadų vakaras ;) Pagaminau jau seniai planuotą šaltą kreminę agurkų ir avokado sriubą su krevetėmis ir čili, o po to Mielasis užsisakė guacamole. Labai dažnai gaminu šį greitai pagaminamą meksikietišką padažą. Jame yra visko, ką taip mėgstame – česnako, svogūno, aitriujų pipirų, pomidoro, avokadų... Tiek spalvų ir skonių... Pasaka... Ypač kai už lango lyja ir yra niūru, arba kai prisikabina kažkokia tai bjauri infekcija (tai puikus antigripinis patiekalas!), nors tai vakar ir nebuvo aktualu – už lango buvo karšta vasaros dieną.

Guacamole į mūsų virtuves atėjo iš actekų laikų. Pavadinimas guacamole yra kilęs iš dvejų žodžių iš dvejų kalbų kombinacijos. Guacamole = āhuacamolli, kur yra iš nahuatlių kalbos paimtas āhuacatl = avokadas ir ispaniškas molli = padažas. Taigi guacamole tai ne kas kitas, o avokadų padažas. Ir tai tiesa, meksikietiškoje virtuvėje jis yra valgomas kaip užkandis su tortilijomis arba kaip priedas prie kitų patiekalų. Šio padažo pagrindiniais ingredientais yra avokadai (kaip gi be jų ;)), žaliųjų citrinų sultys (antioksidantas, apsaugo nuo avokadų minkštimo parudavimo) ir druska. Tai pagrindas, kuris jau ir pats savyje yra skanus, bet ji dar galima praturtinti pomidorais, aitriosiomis paprikomis ar svogūnais. Kaip sako mano draugė, jau dvejus metus gyvenanti Meksikoje: „Kur tik galiu ragauju guakamole, ir visur jis yra kitoks. Niekaip negaliu atsivalgyti. Baisiai skanu.“ Vadinasi, kiek šeimininkių, tiek receptų :) Aš noriu pasidalinti savuoju, kuris (atsimenant tai, ką sakė draugė) yra labai netgi autentiškas :)

Guacamole yra nežmoniškai nefotogeniškas patiekalas (bent jau mano rankose). Na niekaip man neišeina padaryti gražios nuotraukos. Iš vienos pusės žinoma priežastimi yra mano naktinės fotosesijos ir pastovus laiko trūkumas, o iš kitos dar ir nekokie šiek tiek kreivi gabumai foto srityje... Todėl atleiskite, nepikite ir baisiai nekritikuokite ;) Gal kada nors ir į mano namus ateis laimė... ne, stop... iš naujo... Gal kada nors ir man pavyks padaryti gražią guacamole nuotrauką :)


Norint pakeliauti po Meksiką reikės (visas proporcijas galima laisvai keisti pagal skonį):

2 avokadų
2 didelių česnako skiltelių
0,5 svogūno
1 didelio arba 2 mažesnių pomidorų
0,5 arba 1 aitriosios paprikos (priklauso nuo dydžio)
žaliosios citrinos arba paprastos citrinos sulčių
apie 1 v.š. alyvuogių alyvos
druskos

Avokadus išilgai perpjauti pusiau, išimti kauliuką, šaukštu išimti minkštimą, sudėti į dubenį, susmulkinti šakute arba galima supjaustyti mažais gabaliukais, jei patinka gabaliukai. Pašlakstyti citrinos sultimis, įpilti alyvos, pasūdyti, išmaišyti. Smulkiai sukapoti česnakus, svogūną ir papriką. Pomidorus nulupti, pašalinti sėklas, o minkštimą supjaustyti kubeliais. Daržoves išmaišyti su avokadais. Valgyti galima su tortilijomis, kukurūziniais traškučiais arba tiesiog su duona.

6 Comentários:

Jurgita rašė...

Guacamole įrašyta į sąrašą 'būtina pagaminti' :) Bent jau pagal ingredientus spėju, kad man patikti turėtų tikrai.

egidija rašė...

taip... šitas dalykas man labai patinka... jaučiu didelę silpnybę avokadams visokiom formom. nežinojau, kad laimo sultys padeda išvengti tos negražios spalvos. dėkui už naudingą patarimą.

Dautartė rašė...

Merginos tik atsargiai su kalorijomis ;) Avokadai labai netgi kaloringi, o dar alyva ir traškučiai arba duona... ;)

julė rašė...

dievinu dievinu dievinu guacamole :) vieną, su traškučiais, su daržovėmis, niam!

virdzinija rašė...

prašau pasidalinti savo draugės, gyvenančios meksikoje, kontaktais kad galėčiau papildyti savo ¨Lietuvaičių Meksikoje¨ sąrašą :)

Dautartė rašė...

Virdžinija, mano draugė nėra lietuvė.

Apie mane

Mano nuotrauka
Slow food, slow life :)

Mano svečiai


Padidinti

Sekėjai

Šiek tiek statistikos


online counter online counter

Šaukštu ir šakute... © 2008. Pakeistas Dicas Blogger šablonas.

Į viršų